Hokejky na běžkách

V termínu 24.-27.2. se pro naše týmy mládeže U15,12,10, 8 konalo kondiční „běžko“ soustředění. Zázemí jsme našli v Orlických horách v čenkovickém penziónu „Bez jména“. Sněhu bylo dost a tak týmům nebránilo nic v rozvíjení svých nových běžkařských dovedností.

Ve čtvrtek odpoledne plný červený autobus dorazil k penziónu, který jsme celý obsadili. Následovaly nutné příjezdové informace, obsazení pokojů a večeře. Po 19,00 hodině někteří nedočkavci již zkoumali svahy na večerním lyžováním.

V pátek jsme do stopy vyráželi hned po snídani. První zatěžkávací zkouška byla přeprava všech běžkařů čenkovickou lanovkou na začátek naší trasy. Starší si na sedačku rozdělili ty mladší a se zkušeností lyžařských mazáků je v pořádku dopravili do horní stanice. Hned po prvním úseku ve stopě bylo jasné, kdo do jaké výkonnostní skupiny bude patřit. Zdatnější běžkaři se vydali v rychlejším tempu a delší trasou na první zastávku do Černovodského sedla. Mladší si nejdříve lehce osvojili základy pohybu na běžkách, plužení a zastavení v pluhu a své starší kamarády následovali. Počasí v pátek ráno sluncem víc než šetřilo, bylo zataženo a padalo a padalo. Bufet U Kamene, kde jsme měli domluvené zastavení s obědovou pauzou, byl hlavně pro mladší přesně na tom místě, kam je v tento moment síly na běžkách pustily. Starší absolvovali trošku delší cestu. Na smluvené místo dorazili s mírným odstupem. Po náležitém rozmrznutí, doplnění tekutin a kalorií jsme si to namířili směrem zpět do Čenkovic. Všichni již nejkratší cestou. Starší volili poněkud strmější sestup do vesnice, a tak jim to přineslo spousty zážitků z krkolomných pádů. Mladší pak vedla běžkařská cesta úsekem, který byl zakončen sjezdem po sjezdovce. Obě skupiny zvládly „uběžkovat“ první den něco kolem 16 km.

Přestože z běžek přišli všichni řádně unavení, po krátké regeneraci a večeři už zase toužili po nových dobrodružstvích na sněhu. Starší odjeli na večerní lyžování. Menší volili bobování a jiné klouzání na osvětleném kopci, kde starší lyžovali.

Večer na penzionu už byl spíš poklidný i když stolní fotbálek a ping pong nezahálel. Postupně se i ti největší nespavci oddali snění.

V sobotu se zopakoval podobný scénář, jako v pátek. Skupiny dle výkonnosti již byly rozděleny. Zdatnější skupina A se vydala opět na lanovku a nechala se vyvézt na Bukovou horu. Běžkařskou stopou pokračovala přes Černovodské sedlo, Hvězdu na Suchý vrch, kde byl plánovaný oběd. Cestou připravil pan kondiční trenér několik cvičení na běžkách, aby si to všichni trochu zpestřili. Je třeba říci, že soutěživého ducha se podařilo vydolovat až překvapivě snadno i z těch, od kterých by to nikdo nečekal.

Na Suchém vrchu se skupina A setkala se skupinou B, která volila trochu rychlejší a hlavně kratší stopu. Zpátky už ale měly obě skupiny trasu stejnou. Finální sjezd do Čenkovic po sjezdovce byl plný adrenalinových zážitků pro všechny:-).

Po celou dobu jsme také na dálku drželi pěsti našim ženám, které bohužel neúspěšně, ale o to víc statečně, bojovaly v semifinálovém utkání s HC Rakovník o postup do finále halového MČR extraligy žen. A bronzová jim sluší, blahopřejeme!

Nakonec je třeba obě skupiny pochválit, jak trasu 16 resp. 22 km zvládly bez remcání a většinou i s úsměvem, přestože počasí na nás bylo chvílemi poněkud přísné.

Na penzion dorazily všechny děti překvapivě unavené tak, že už zase hledaly nějakou další aktivitu. Na rozdíl od trenérů, kterým se únava nevyhnula:-). Starší opět odjeli na večerní lyžování a mladší byli za své běžkařské výkony odměněni diskotékou. Aktivně se zapojila jak děvčata tak chlapci, a to nejen tancem, ale i výběrem těch správných hitů. Zjistili jsme, jaké to máme v týmech výborné tanečnice a tanečníky!

Ani mladším ani starším se moc do „pelíšků“ nechtělo. Bylo, ale třeba před posledním dnem nabrat sil.

V neděli brzy ráno chlapci U10 se svými trenéry Vojtou a Kubou odjížděli na poslední halový turnaj do Prahy. Během dne jsme se pak dozvěděli, že vezou stříbrné medaile – GRATULUJEME!!!

Ti, co ještě zůstali, si zabalili všechno tak, aby po obědě mohli opustit penzion. Starší dopoledne věnovali lyžím a prknům ve Ski areálu Buková hora. Mladší vyzkoušeli boby a ježdíky za denního světla a v klidu se připravili na odjezd. Po obědě pak postupně rodiče začali odvážet své ratolesti směr Hradec. Všichni včetně lyžařů jsme opouštěli penzion po 13. hodině.

Už se těšíme na další společnou akci hokejistů a pozor, něco se rýsuje ….

Závěrem velký dík všem dětem, byly všechny báječné. Samozřejmě velké díky patří i trenérům a dalším „pomocníkům“ z řad rodičů. Za azyl děkujeme penziónu Bez jména, rádi se vrátíme.

… a ještě jedna poznámka. Základem úspěchu je dobrá parta a tu my máme výbornou!!!